قیمت برند آماده به چه چیزی بستگی دارد؟
اگر شما هم برندی ثبت کرده اید یا قصد خرید یک برند آماده را دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده: که ارزش این برند چقدر است ؟ و قیمت گذاری برند آماده بر چه مبنای است؟ در این مقاله قصد داریم معیارهایی را که ممکن است در ارزش گذاری برندهای دست اول (برندهایی که سابقه ی فعالیت تجاری ندارند یا به اصطلاح برندهای دست اول یا صفر) شاخص باشند را معرفی کنیم .
پارامترهای تاثیرگذار در قیمت برند
طبقات ثبت شده برند
اولین و پرطرفدارترین سوالی که خریداران می پرسند این است که برند شما در چه طبقاتی ثبت شده است ؟
این که برندی در طبقات متعدد، مرتبط و بیشتری ثبت شده باشد می تواند فاکتور مهمی جهت ارزش گذاری آن باشد.
اولا دست رقبا را از ثبت در طبقات مشابه کوتاه می کند.ثانیا هزینه و سرمایه گذاری بیشتری( چه حقوقی چه مالی ) صورت گرفته تا این طبقات درسیطره این برند قرار بگیرد، در نتیجه این برند ارزش بالاتری دارد.
ریز اقلام
با توجه به قوانین موجود ( تا سال ۱۳۹۶) برای اخذ مجوزهای تولید، فروش و یا حتی صادرات ریز اقلام قید شده در سند ثبت شده گزینه دیگری است که خریداران به آن اهمیت ویژه ای می دهند.
طرح لوگو یا علامت تجاری
امکانات جانبی برند
امکانات جانبی برند
الف ) برند بوک ( مقاله برند بوک )
ب) وب سایت ثبت شده به نام خود برند ، ….. .ir و ….. .com
ج) ثبت برند در اتحادیه اروپا و یا کشورهای پیشرفته