زی برند
زی برند
gold silver chess chess board game business metaphor leadership concept scaled

۵ پارامتر مهم برای قیمت گذاری برندهای دست اول

اگر شما هم برندی ثبت کرده اید یا قصد خرید یک برند آماده را دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده: که ارزش این برند چقدر است ؟ و قیمت گذاری برند آماده بر چه مبنای است؟ در این مقاله قصد داریم معیارهایی را که ممکن است در ارزش گذاری برندهای دست اول (برندهایی که سابقه ی فعالیت تجاری ندارند یا به اصطلاح برندهای دست اول یا صفر) شاخص باشند را معرفی کنیم .

پارامترهای تاثیرگذار در قیمت برند

 

طبقات ثبت شده برند

اولین و پرطرفدارترین سوالی که خریداران می پرسند این است که برند شما در چه طبقاتی ثبت شده است ؟

این که برندی در طبقات متعدد، مرتبط و بیشتری ثبت شده باشد می تواند فاکتور مهمی جهت ارزش گذاری آن باشد.
اولا دست رقبا را از ثبت در طبقات مشابه کوتاه می کند.ثانیا هزینه و سرمایه گذاری بیشتری( چه حقوقی چه مالی ) صورت گرفته تا این طبقات درسیطره این برند قرار بگیرد، در نتیجه این برند ارزش بالاتری دارد.

ریز اقلام

با توجه به قوانین موجود ( تا سال ۱۳۹۶) برای اخذ مجوزهای تولید، فروش و یا حتی صادرات ریز اقلام قید شده در سند ثبت شده گزینه دیگری است که خریداران به آن اهمیت ویژه ای می دهند.

چه بخواهیم یا نخواهیم دست آخر این نام برند است که در ذهن مخاطبان باید جای بگیرد و هزینه های آتی تبلیغات معطوف به شناساندن آن خواهد شد به همین دلیل برندهایی که نام بهتر و زیباتری دارند خواهان بیشتری نیز دارند (در این زمینه خواندن مقاله نام خوب را پیشنهاد می کنیم )

طرح لوگو یا علامت تجاری

با توجه به اینکه اقتصاد ایران وارد عصر برند سازی شده است اهمیت برندینگ از هر دوره دیگری پررنگ تر گردیده است لذا کسانی که به دنبال یک برند برای کسب و کار خود می گردند ظاهر و طراحی لوگو برند را روی محصول خود در نظر می گیرند ، زیبایی آن را می سنجند و شاید از مشاورانی برای این کار هم استفاده می کنند در نتیجه اگر دو پیشنهاد یکسان داشته باشد آن برندی که زیباتر است کشش بیشتری در خریداران برند ایجاد خواهد کرد .
 

امکانات جانبی برند

امکانات جانبی برند

الف ) برند بوک ( مقاله برند بوک )

ب) وب سایت ثبت شده به نام خود برند ، ….. .ir و ….. .com

ج) ثبت برند در اتحادیه اروپا و یا کشورهای پیشرفته

امتیاز شما
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *