زی برند
زی برند

ضوابط و شرایط استفاده از خدمات زی‌ برند

کاربرانی که قصد استفاده از خدمات زی‌ برند را دارند، لازم است این ضوابط و شرایط را به طور کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت و یا درج آگهی خود در پایگاه اینترنتی و برنامه زی‌ برند(سامانه زی‌ برند) نمایند. عضویت و درج آگهی در سامانه زی‌ برند به منزله علم و آگاهی کلیه کاربران نسبت به ضوابط و شرایط خدمات مورد درخواست می باشد. لازم به ذکر است که کاربران با درج آگهی، ثبت درخواست خدمات و یا عضویت در سامانه زی‌ برند، در واقع اعلام می نمایند که کلیه ضوابط و مقررات را مطالعه نموده و ملتزم به آن می باشند و طبق ماده ۱۰ قانون مدنی با درج آگهی و ثبت درخواست خدمات در سامانه در واقع قراردادی بین کاربر و زی‌ برند منعقد می گردد که طرفین طبق ضوابط و مفاد ذیل متعهد به آن می باشند. لذا هرگونه ادعایی مبنی بر بی اطلاعی نسبت به ضوابط مسموع نمی باشد و زی‌ برنددر این خصوص مسئولیتی ندارد.

همچنین کاربر باید توجه نماید که این ضوابط و مقررات در طول زمان قابل تغییر است و این تغییرات در پایگاه اینترنتی، برنامه و سامانه زی‌ برندبه روز رسانی می گردد، لذا مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات بر عهده کاربران می باشد.

 

بخش اول- ضوابط و شرایط عمومی

 

قسمت اول- مواد و شرایط کلی

 

الف- تعاریف

 

۱) زی‌ برند: نام و علامت تجاری به ثبت رسیده می باشد که در این ضوابط و مقررات اختصاراً به جای نام این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. کاربر باید توجه نماید که زی‌ برند به هیچ عنوان تولید کننده، فروشنده و عرضه کننده کالا و خدمات آگهی شده در سامانه زی‌ برندنمی باشد.

 

۲)          سامانه زی‌ برند: مجموعه نرم افزار ها و سخت افزار های متعلق به زی‌ برندکه برای طراحی، پیاده سازی و اجرای برنامه زی‌ برندبه کار گرفته شده است و یا می شود که شامل و نه محدود به نرم افزار، پلتفرم، برنامه زی‌ برند، پایگاه اینترنتی زی‌ برندو سامانه پیام کوتاه زی‌ برند می باشد.

 

۳)          نرم افزار/برنامه زی‌ برند: نرم افزار یا برنامه زی‌ برنددر دو نسخه iOS و Android طراحی شده است و در دسترس کاربران می باشد.

 

۴)          کاربر: هر متقاضی حقیقی یا حقوقی می باشد که درخواست استفاده از خدمات زی‌ برندرا در سامانه زی‌ برند ثبت می نماید.

 

۵)          حساب کاربری: صفحه ورود کاربران به سامانه زی‌ برندمی باشد که پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز تشکیل شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

۶)          قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: منظور کلیه قوانین حاکم بر کشور اعم از قانون اساسی، قوانین عادی و تکمیلی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع فعالیت موضوع این ضوابط و مقررات می باشد.

 

ب- حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات

 

۱)          زی‌ برندضمن احترامی که برای حفظ حریم شخصی کاربران قائل است، برای استفاده از امکانات پایگاه اینترنتی و برنامه زی‌ برندتوسط کاربران، اطلاعاتی را از کاربران درخواست می کند تا بتواند خدمات امن و مطمئنی را به کاربران خود ارائه نماید. زی‌ برنددرخصوص این اطلاعات مطابق با قانون حریم خصوصی جمهوری اسلامی ایران عمل می کند.

 

۲)          زی‌ برند تعهد می نماید که از اطلاعات جمع آوری شده توسط سرورهای زی‌ برند با استفاده از روش ها و ابزارهای عرفی متعدد از جمله رمزگذاری، پسووردها، امنیت فیزیکی و… محافظت نماید. در صورتیکه علیرغم اتخاذ اقدامات احتیاطی و حفاظتی معمول، اشخاص ثالث به اطلاعات جمع آوری شده دسترسی غیر مجاز و غیر قانونی پیدا نمایند، زی‌ برند هیچگونه مسوولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

 

۳)          زی‌ برند بنا به صلاح دید ممکن است اطلاعات شخصی کاربر را به منظور پاسخگویی به درخواست‏های قانونی صادره از مراجع ذیصلاح و یا پاسخ ‏دهی به ادعاهایی مبنی بر این که موضوع یا مضمونی مخل حقوق دیگران شده، یا برای حمایت از حقوق مالکیت و یا امنیت هر شخص ثالثی، استفاده یا افشاء نماید. لذا با تایید این ضوابط و مقررات، کاربران صراحتاً رضایت خود را با جمع‏ آوری، نگهداری، استفاده و افشاء اطلاعات شخصی خود، در چارچوب شرایطی که در این بخش از ضوابط مشخص شده است، اعلام می‏کنند.

 

۴)          اطلاعاتی که ممکن است توسط زی‌ برندجمع آوری، ذخیره و یا استفاده گردد، به شرح ذیل می باشد:

 

–                نشانی پست الکترونیکی، شماره تلفن، اطلاعات تماس (با توجه به خدمات استفاده شده)، اطلاعات مالی مانند شماره کارت اعتباری یا شماره حساب بانکی؛

 

–                اطلاعات معاملات بر اساس فعالیت‏های انجام گرفته در سایت‏ها، اطلاعات مربوط به خدمات، مضامین و تبلیغات، شامل شناسه دستگاه، رایانه و اطلاعات اتصال، آمار بازدیدهای صورت گرفته از صفحات، ترافیک به و از سایت‏ها، اطلاعات آگهی‏ ها، آدرس IP  و اطلاعات استاندارد ورود به سایت؛

 

–                اطلاعات مربوط به مکاتباتی که از طریق سامانه زی‌ برندصورت می گیرد.

 

–                هرگونه اطلاعاتی که برای استفاده کاربر از شناسه خود مورد نیاز باشد.

 

۵)          مسئولیت حفظ و نگهداری از اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات شخصی درج شده در حساب کاربری، بر عهده کاربران می باشد. لذا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید این اطلاعات را برای شخص دیگری فاش نمایند. کاربران باید توجه داشته باشند که همواره و در هر شرایطی، دارنده حساب کاربری نسبت به زی‌ برند، مسئول قلمداد می گردد.

 

۶)          کاربر زی‌ برند مجاز نمی باشد اطلاعات کاربران دیگر را بدون کسب رضایت صریح آنها جمع آوری، ذخیره، استفاده و یا بازنشر نماید.

 

۷)          کاربر مجاز نمی باشد از ابزارهای ارتباطی زی‌ برند برای ارسال اسپم، هرزنامه و هر گونه مضامینی که موضوع فعالیت زی‌ برند را بی اعتبار نماید و یا بر نحوه خدمات رسانی زی‌ برند تاثیر منفی بگذارد، استفاده نماید و در صورت ارسال هر گونه مطلب، محتوا و مضمونی خلاف این ضوابط، مسوولیت قانونی ارسال این مطالب بر عهده کاربر می باشد و زی‌ برند مسوولیتی در این زمینه ندارد و کاربر خاطی ملزم به جبران خسارت وارده به زی‌ برند و اشخاص ثالث می باشد.

 

پ- مالکیت فکری زی‌ برند

 

حقوق مالکیت فکری زی‌ برند دارایی انحصاری زی‌ برند می باشد و تحت حمایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری و قوانین کپی رایت، حق تکثیر، حق نشر و موافقتنامه های داخلی و بین المللی مربوطه می باشد. هیچ شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی حق استفاده از حقوق مالکیت فکری، علائم تجاری و اطلاعات مندرج در سامانه زی‌ برند اعم از پایگاه اینترنتی، برنامه و نرم افزار زی‌ برند را ندارد، درصورت تخطی از این بند و تعرض به حقوق مالکیت فکری زی‌ برند یا هر شخص ثالثی، فرد خاطی علاوه بر مسوولیت قانونی، مسوول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده نیز می باشد.

 

ت- ابلاغ

 

کلیه اطلاعیه‏ ها و ابلاغ ها به نشانی ایمیل یا شماره تلفن همراهی که کاربر حین ثبت نام وارد نموده است، فرستاده می شود و در حکم ابلاغ قانونی است. لذا مسوولیت درج صحیح آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه به عهده کاربر می باشد و در صورت نامعتبر بودن آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه درج شده، ابلاغ ها دریافت شده محسوب می گردد.

 

ث- شیوه حل و فصل اختلافات

 

اختلافات ناشی از اجرا یا تفسیر این ضوابط و مقررات، بدواً از طریق سازش بین طرفین حل و فصل و در صورت عدم سازش، از طریق مراجع قضایی ذیصلاح در شهر تهران که اقامتگاه قانونی زی‌ برند در آن واقع است، حل و فصل می گردد.

 

قسمت دوم- شرایط و تعهدات عمومی

 

الف- شرایط و تعهدات عمومی کاربران زی‌ برند

 

۱)          برای استفاده از هرگونه خدمات زی‌ برند و درج آگهی سن کاربر باید حداقل ۱۸ سال تمام باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل و ایجاد مسوولیتهای قانونی ناشی از درج آگهی در سامانه زی‌ برند توسط کاربری که کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، کلیه مسوولیتهای قانونی مربوط به معاملات و درج آگهی وی در سامانه زی‌ برند متوجه شخص درج کننده آگهی و ولی قانونی وی می باشد و زی‌ برند مسوولیتی در این زمینه ندارد.

 

۲)          کاربر تعهد می نماید که کالاها و خدماتی که در آگهی درج می نماید متعلق به خود وی می باشد و یا مجوزهای لازم از سوی مالک و یا نهادهای ذیصلاح جهت فروش و ارایه آن خدمات را دارا می باشد. در صورتی که خلاف آن کشف گردد، کلیه مسوولیتهای ناشی از فروش و یا ارایه خدمات غیرمجاز به عهده کاربر بوده و زی‌ برند در این زمینه مسوولیتی ندارد.

 

۳)          مسوولیت قانونی و حقوقی آگهی درج شده توسط کاربر در سامانه زی‌ برند به عهده کاربر می باشد. لذا مسوولیت بررسی صحت اطلاعات و مطابقت آن با قوانین و مقررات، اخلاق حسنه و عرف اسلامی برعهده کاربر بوده و کاربر تعهد می نماید که از درج آگهی های مرتبط با کالا و خدماتی که طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی غیر مجاز می باشد، خودداری نماید. بدیهی است زی‌ برند مسوولیتی در خصوص آگهی های درج شده خلاف قانون و مقررات کشور و آگهی های مخل حقوق اشخاص ثالث، ضوابط و سیاست های زی برند ندارد.

 

۴)          کاربر تعهد می نماید که از روبات، اسپایدر، اسکریپر یا سایر وسایل اتوماتیک جهت دسترسی به سایت و سامانه زی‌ برند به هر دلیل و یا با هر قصدی بدون دریافت مجوز صریح و کتبی از زی‌ برند استفاده ننماید، در غیر اینصورت مسوول کلیه خسارات وارده به سامانه زی‌ برند می باشد.

 

۵)          کاربر تعهد می نماید اطلاعات درخواست شده در سامانه را به درستی اعلام نماید. زی‌ برند مسوولیتی در قبال هر گونه مشکلی که به علت عدم ثبت صحیح اطلاعات ایجاد گردد، ندارد.

 

۶)          کاربر تعهد می نماید از انجام هر عملی که ممکن است بی دلیل، ناخواسته یا به طور نامناسب فشار زیادی را به زیرساخت های فنی زی‌ برند تحمیل کند، خودداری نماید، در غیر این صورت متعهد به پرداخت خسارت وارده می باشد. میزان خسارات وارده به تشخیص کارشناسان زی‌ برند ارزیابی و اعلام می گردد.

 

۷)          کاربر تعهد می نماید از کپی کردن، جعل، خلق مجدد و ویرایش هر مضمونی از سایت‏های متعلق به اشخاص ثالث و عرضه و نمایش عمومی آن در سامانه زی‌ برند خودداری نماید مگر آنکه پیشاپیش مجوز صریح و مکتوب زی‌ برند و یا شخص ثالث مربوطه را دریافت کرده باشد.

 

ب- شرایط و تعهدات عمومی زی‌ برند

 

۱)          سامانه زی‌ برند صرفاً محلی برای درج آگهی ها بوده و به عنوان فروشگاه فعالیت نمی نماید و تنها خریدار و فروشنده را بدون واسطه در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار می دهد، لذا بررسی کیفیت، استاندارد و رعایت قوانین و مقررات کشور جهت فروش و عرضه برند آماده، شرکت، کارخانه، محصولات و خدمات، قانونی بودن محصولات و خدمات آگهی شده و صحت مضامین آگهی‏ های کاربران بر عهده کاربر می باشد. زی‌ برند، کارمندان، مدیران و سهامداران آن هیچ مسئولیت قانونی و اخلاقی در قبال محصولات و خدماتی که از طریق سامانه‏ زی‌ برند توسط اشخاص ثالث به عموم عرضه و آگهی می شود، یا درخصوص محتوای آگهی های منتشره در سامانه‏ زی‌ برند که توسط اشخاص ثالث تولید شده، ندارد و صرفاً در حدود قانون، آگهی‏ های اشخاص ثالث را در سامانه‏ زی‌ برند درج می‏کند.

 

۲)          زی‌ برند هیچگونه مسوولیتی در معاملات فی مابین خریداران و فروشندگان ندارد. بدیهی است زی‌ برند مسوولیتی نیز در قبال از بین رفتن پول، ورود ضرر و زیان، خدشه به حسن نیت یا اعتبار، یا هرگونه خسارت مستقیم یا غیرمستقیم که ممکن است در نتیجه استفاده از سامانه زی‌ برند به کاربر وارد آید، ندارد.

 

۳)          زی‌ برند هیچ مسوولیتی در قبال لینک‏ سایت‏ها، فایل‏ها و مضامینی که توسط کاربران در سامانه‏ زی‌ برند درج و یا بارگذاری می گردد و در دسترس عموم قرار می گیرد، ندارد. بدیهی است زی‌ برند، از کیفیت خدمات یا محصولات مرتبط به این سایت‏ها، فایل ها و مضامین مطلع نبوده و آنها را تضمین نمی نماید.

 

۴)          زی‌ برند می تواند حساب های کاربری تأیید نشده یا حساب های کاربری که برای مدت طولانی فعال نبوده اند را لغو نماید و همچنین می تواند محتوای آگهی های منتشره در سامانه زی‌ برند را به منظور رعایت قوانین کشور اصلاح، ویرایش و حذف کند. در صورتی که کاربر الزامات قانونی را زیر پا گذارد، به حقوق معنوی و یا قانونی شخص ثالث تجاوز ‏کند، یا تعهدات مندرج در این ضوابط را نقض نماید، زی‌ برند می تواند برحسب مورد، خدمات و حساب کاربری کاربر را محدود نماید یا به تعلیق درآورد و یا آن را مسدود کند، به گونه ‏ای که از دسترسی کاربر به سامانه زی‌ برند ممانعت به عمل آید.

 

قسمت سوم- شرایط و ضوابط درج آگهی در سامانه زی‌ برند

 

الف- شرایط آگهی

 

کاربر باید توجه نماید که ضرورت دارد هر آگهی صرفاً در راستای تبلیغ برای فروش و عرضه یک کالا و خدمات خاص یا فروش عمده و یا معرفی و تبلیغ یک کسب و کار (در صورتیکه در زیرگروه مرتبط آگهی شود) باشد و حاوی تصویر واقعی از کالا و یا خدمات درج شده در آگهی باشد. چنانچه تصاویر و یا آگهی درج شده با هر یک از ضوابط و شرایط زی‌ برند مغایرت داشته باشد، صرف نظر از اینکه مسوولیت های قانونی مربوطه بر عهده آگهی دهنده می باشد، به مجرد اطلاع زی‌ برند آگهی و یا تصویر توسط ناظر زی‌ برند حذف می گردد. در موارد زیر آگهی یا تصویر آگهی حذف می گردد:

 

–          درج آگهی تکراری، مشابه و یا درج چند آگهی با یک تصویر، استفاده از آگهی کاربران دیگر، استفاده از فونت درشت و نامناسب و رنگی به نحوی که تصویر آگهی را غیرقابل مشاهده نماید؛

–          ثبت آگهی کالاهایی که طبق قوانین جمهوری اسلامی معامله آنها ممنوع است؛

–          ثبت آگهی اموال مسروقه یا کالاهایی که از ارتکاب جرم و یا به واسطه نقض مقررات جمهوری اسلامی ایران به دست آمده باشد؛

–          استفاده از لغات یا عبارات نامناسب و توهین آمیز در متن و یا تصویر آگهی؛

–          ثبت آگهی کالاهای مربوط به میراث فرهنگی کشور؛

–          ثبت آگهی کالاهای ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس http://internet÷ir؛

–          درج لینک و یا هرگونه تبلیغ سایت نیازمندیها و یا فروشگاه های اینترنتی و درج لینک و یا آی دی شبکه های اجتماعی در محتوا، عنوان و یا تصویر آگهی؛

–          درج هرگونه شماره حساب بانکی، درخواست پیش پرداخت جهت معامله از راه دور و یا درخواست کمک نقدی در شرح آگهی، کاربر موظف است آگهی خود را طبق ضوابط و شرایط تعیین شده در این سامانه و طبق قوانین و مقررات جاری کشور در سامانه درج نماید. چنانچه آگهی با این ضوابط و شرایط متفاوت باشد و یا خلاف قوانین و مقررات حاکم باشد، کارشناسان ناظر زی‌ برند می توانند نسبت به حذف و یا رد آن اقدام نمایند. در این صورت چنانچه کاربر مبلغی را جهت بسته انتخابی پرداخت کرده باشد این مبلغ بازگردانده نمی شود. لذا لازم است کاربر زی‌ برند ضوابط و شرایط درج آگهی و خدمات را قبل از ارسال درخواست برای درج آگهی مطالعه نماید.

پ- فعالیت های ممنوعه

کاربر به هیچ عنوان نباید از طریق درج آگهی و فعالیت درسامانه زی‌ برند اعمال غیرقانونی یا مجرمانه (فعالیت های ممنوعه) مرتکب گردد. در صورت ارتکاب فعالیت های ممنوعه،زی‌ برند

می تواند راساً و بدون هیچگونه اخطار قانونی، حساب کاربری کاربر را مسدود و علیه وی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد. بدیهی است زی‌ برند هیچگونه مسوولیتی درمورد فعالیت و آگهی که خلاف این ضوابط درج گردیده، ندارد. فعالیت های ممنوعه مندرج در ذیل من باب تمثیل بوده و محدود و منحصر به موارد ذیل نیست و هر فعالیت خلاف قوانین و مقررات حاکم بر کشور را شامل می شود:

–          توهین به ادیان رسمی کشور، قومیت ها، گویش های مختلف، توهین به اشخاص عادی و یا مقامات حکومتی؛

–          درخواست واریز وجه قبل از تحویل کالا و یا ارایه خدمات به صورت غیر حضوری؛

–          درخواست کمک نقدی از طریق آگهی و به هرروشی، انجام امور خیریه و جمع آوری کمک های مالی از طریق سامانه زی‌ برند

–          افشا یا انتشار اطلاعات کاربران و یا استفاده از این اطلاعات به هر دلیلی؛

–          تخطی از قوانین جمهوری اسلامی ایران شامل و نه محدود به قوانین جزایی، مدنی، مالی، تجاری، بانکی، مالیاتی، گمرکی، قوانین تجارت الکترونیک، قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای، قانون ثبت اختراعات، قانون جرایم رایانه ای و قانون مبارزه با پولشویی و …..؛

–          نقض حقوق مولفین و مصنفان و هنرمندان، مخترعان، حقوق مربوط به طرح های صنعتی و علایم تجاری، حق تالیف کتب و نشریات و آثار صوتی؛

–          تقلب یا دست‏کاری در ساختار پرداخت و دریافت مبالغ و فرآیند صدور صورت حساب در سامانه زی‌ برند؛

–          فروش و عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق؛

–          اشاعه و تبلیغ های صنفی و حزبی؛

–          ارسال پیامهای الکترونیکی و هرزنامه از طریق سامانه به سایر کاربران؛

–          تلاش برای مداخله و یا اخلال در سایت و سامانه زی‌ برند، استفاده از نرم افزارهای اخلالگر مانند ویروس ها، تروجان ها و کرم های اینترنتی که موجب اخلال در کار رایانه های شرکت یا سرقت اطلاعات شود؛ و

–          انجام فعالیت های ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس http://internet.ir

 

ت- معاملات ممنوع در زی‌ برند

کاربر تعهد می نماید که از طریق درج آگهی در سامانه زی‌ برند اقدام به انجام معاملات ذیل ننماید:

–          معاملات مربوط به کالاهایی که متعلق به فروشنده نبوده و یا فروشنده مجوزهای قانونی لازم جهت فروش آنها را ندارد؛ 

–          معاملات مربوط به کالاهایی که حقوق مالکیت فکری افراد را نقض نموده است؛

–          معاملات مرتبط با اموال تاریخی و فرهنگی

–          معاملاتی که اطلاعات شخصی افراد دیگر را به صورت غیر قانونی فاش کند؛

–           معاملاتی که توسط افرادی غیر از مالکین و به نمایندگی از طرف آنها وجوه دریافت و جمع آوری گردد؛

–          کلیه معاملاتی که طبق قوانین جمهوری اسلامی ممنوع و غیر مجاز است.

ج- نکات امنیتی جهت انجام معاملات غیر حضوری

بهترین و مطمئن ترین روش در انجام معاملات در سامانه ، خرید حضوری و دیدن کالا از نزدیک و انطباق کیفیت و کمیت کالا با آگهی درج شده در سامانه زی برند قبل از هرگونه نقل و انتقال پول می باشد. چنانچه بازدید و بررسی کالا به صورت حضوری امکان پذیر نباشد، زی‌ برند جهت انجام معامله مطمئن روش های زیر را پیشنهاد می نماید. در هر حال، کاربر همچنان باید توجه نماید که این روش ها صرفا پیشنهاد و توصیه زی‌ برند می باشد و زی‌ برند در خصوص معاملات و مراودات بین طرفین هیچگونه مسوولیتی ندارد.

–          دریافت اسکن کارت ملی و یا شناسنامه از فروشنده برای تطبیق اطلاعات فروشنده با صاحب حساب جهت واریز وجه

–          دریافت تلفن ثابت علاوه بر شماره تلفن همراه از فروشنده

–          حفظ شناسه آگهی و تمامی اطلاعاتی که از فروشنده دریافت می گردد تا پایان معامله

–          کنترل مدارک مربوط به کالا برای تشخیص اصالت آگهی مانند اسناد ثبت و  مدارک دال بر مالکیت فروشنده

–          انجام معاملات در مراجع ذیصلاح مانند دفترخانه ها و بنگاه ها قانونی و مورد تایید

–          بررسی کلیه آگهی هایی که فروشنده در سامانه درج نموده برای تشخیص صحت آگهی و عملکرد آگهی دهنده

در هر حال توصیه اکید زی برند به کاربران خودداری از انجام معامله قبل از بازدید کالا می باشد و توصیه می نماید هیچ مبلغی به عنوان پیش پرداخت و یا بیعانه قبل از بازدید کالا توسط کاربر به حساب فروشنده واریز نگردد.

پ- تعهدات و شرایط کاربر فروشنده

۱)          کاربر فروشنده لازم است توجه نماید که ضوابط و شرایط کلی استفاده از خدمات زی‌برتد و «دستورالعمل مربوط به سرویس خرید امن» در خصوص درج آگهی و فروش کالا را رعایت نماید و بدان ملتزم باشد. موارد ذیل نیز باید توسط کاربر فروشنده در خصوص استفاده از سرویس خرید امن رعایت گردد:

–                عنوان، توضیحات و سایر اطلاعات آگهی باید کامل و دقیق مطابق با موردی باشد که کاربر فروشنده قصد فروش آن را دارد.

–                تصاویر آگهی باید واقعی بوده و از خود اسناد یا موارد آگهی عکس گرفته شده باشد.

– حفظ اطلاعات شخصی در عکسهای ارسالی مانند کد ملی یا آدرس پستی بر عهده فروشنده است وب سایت زی‌ برند تعدی بابت مخدوش کردن این قبیل اطلاعات در عکس ها یا آگهی های مندرج توسط کاربران ندارد.

–                کاربر فروشنده تنها مجاز به درج آگهی موارد موجودی می باشد که مالک آن است.

–                در صورت فروش، آگهی مربوط به آن نیز باید غیر فعال گردد.

–                درج آگهی تکراری در بستر سامانه زی‌ برند ممنوع می باشد.

–                هر آگهی تنها باید برای یک مورد درج گردد (آگهی ها به تفکیک ثبت گردد.)

–                درج هر توضیحی جز درج اطلاعات آگهی و کالا و یا خدمات در محتوای آگهی ممنوع می باشد.

–                تمام آگهی ها باید قیمت داشته باشند. در صورت تغییر قیمت، کاربر فروشنده موظف است قیمت کالاها را تغییر دهد.