۱ تمایز محصول برای مشتری نسبت به محصولات مشابه
۲ تمایز شرکت های مشابه
۳ کسب شهرت و امکان بازاریابی راحت ترتولیدکنندگان
۴ کسب درآمد از طریق ارائه برند به دیگران(درامد و شهرت)
۵ تبدیل کسب و کار به یک دارایی ارزشمند
۶ انگیزه برای کیفیت بالای محصول و خدمات برای شرکت ها و مدیران
۷ گرفتن وام و تسهیلات بانکی از طریق شناخته شدن برند و کسب اعتبار
۸ حفاظت از محصول و جلوگیری از سو استفاده رقبا و شرکت های مشابه
۹ ایجاد اعتماد بین مصرف کننده و صاحب برند